Start your own webshop | Shopstart

Start din egen webshop

Går du med tanker om at starte din egen webshop, så får du her en liste over, hvad du som nystartet virksomhed skal være opmærksom på.


Beslut dig for, hvad du ønsker at sælge

Måden hvorpå du kan tage markedet med storm er ved at finde dig en niche, som ikke er set før eller som ses sjældent – ergo skiller dit produkt eller service sig ud fra mængden.

Vælger man at sælge eksempelvis almindeligt tøj, så skal der meget arbejde til for at kunne konkurrere med de store tøjkæder, der har haft succes i mange år. Men har du i stedet et stykke tøj, som er ud over det sædvanlige, så har du en bedre chance for at opnå succes.

Det handler derfor om at blive markedsleder indenfor det område, man ønsker at sælge. Tilbyd dine kunder noget som de store virksomheder ikke kan tilbyde. Find din passion og sælg det på din webshop.

Vis hele afsnittet...


Der er tre måder du kan lave en webshop på

  1. Lave din webshop fra bunden gennem open source programmer
  2. Betale kassen for at få webshoppen serveret for dig på et sølvfad af et webbureau
  3. Udvikle den gennem webshopløsninger, som koster et lille beløb om måneden
Der er fordele og ulemper ved dem alle, og du skal vælge den, du føler passer bedst til dig.

Laver man på egen hånd en webshop fra bunden, så kræver det at man har kendskab til open source programmer, såsom Magento eller Woocommerce i Wordpress. Det tager tid at sætte sig ind i, og man skal have god teknisk forstand. Dog har man hænderne på alle opgaverne og de designmæssige tiltag, hvilket man ikke vil have, hvis et webbureau laver webshoppen.

Vis hele afsnittet...


Budget

Når man begiver sig ud på rejsen med at oprette en webshop, er det vigtigt at undersøge og gøre op med sig selv, hvor mange penge man har til rådighed. Det er ikke gratis at oprette og drive en webshop.

Foruden udgiften til selve webshoppen, skal der betales for et domæne (45-200 kr. om året). Samtidig anbefaler vi, at du får taget nogle professionelle billeder af dig selv og dine produkter, så din webshop fremstår professionel.

Vis hele afsnittet...


Hav brugeren i fokus

Det er altid vigtigt at vide, hvem din målgruppe er og herefter udvikle webshoppen ud fra den.

Målgruppen kan være alt fra nybagte mødre, unge mennesker, musikere, nørder, håndværkere osv. Det er din målgruppe, som skal bruge webshoppen, og hvis ikke de forstår at bruge den, så er der ikke noget salg.

Brugervenlighed er vigtigt, så kunderne ikke bliver forvirrede eller frustrerede. Hav foto og indhold i orden. Dårlige billeder og dårlige/manglende beskrivelser på dine produkter/ydelser indikerer at virksomheden ikke er professionel. Det ønsker du ikke – så derfor skal du sikre dig at din webshop at 100% færdig og tilfredsstillende inden du går live.

Vis hele afsnittet...